ROZCIĘGNO PODESZWOWE
Zapalenie rozcięgna podeszwowego jest popularną dolegliwością, która charakteryzuje się bólem w jednej lub obu stópach. Często może ona ograniczać chodzenie. Rozcięgno podeszwowe jest, włóknistą strukturą, która znajduje się w podeszwie stopy od pięty do podstawy palców, przyczyniając się do napięcia stopy podeszwowej. Dyskomfort odczuwalny jest na całej podeszwie stopy, najbardziej jest na pięcie. Najintensywniejszy ból ma miejsce rano, tuż po wstaniu z łóźka lub  gdy wznowimy marsz po długim zastoju. Czasami towarzyszy temu sztywność w stopie, która uniemożliwia chodzenie. Wymagana jest wtedy rozgrzewka.

WYSTĘPOWANIE:
Zapalenie rozcięgna podeszwowego spowodowane jest takimi stanami, jak stres, uraz, nadwaga i otyłość.

PROFILAKTYKA:
W wielu przypadkach zapalenie rozcięgna podeszwowego powodowane jest przez drażnienie ostrogą. Leczenie zapalenia opiera się na stosowaniu leków przeciwzapalnych i przeciwbólowych. Inne środki, takie jak miejscowa infiltracja steroidami, użycie laserów i fal uderzeniowych są zarezerwowane dla przypadków, gdy pozostałe metody okazały się nieskuteczne.

ZALECENIA PODOLOGA:
By wspomóc leczenie, należy nosić wygodne buty z 2-3 centymetrowym podwyższeniem pod piętą. Dodatkowo zaleca się również zastosowanie miękkich wkładek na pięcie na bazie żelu lub silikonu oraz rehabilitację, która obejmuje odcinki zarówno rozcięgna podeszwowego, jak i ścięgna Achillesa.

PIELĘGNACJA DOMOWA:
U osób z nadwagą konieczne jest zrzucanie kilku kilogramów, a u osób uprawiających sport zaleca się wykonywanie rozgrzewki rozgrzewki i rozciągania podczas każdego treningu.