Rozcięgno podeszwowe zapalenie

ROZCIĘGNO PODESZWOWE

Zapalenie rozcięgna podeszwowego jest popularną dolegliwością, która charakteryzuje się bólem w jednej lub obu stopach. To nic innego jak włóknista struktura znajdująca się w podeszwie stopy – od pięty do podstawy palców – przyczyniająca się do napięcia stopy podeszwowej. Jeśli chodzi o rozcięgno podeszwowe, leczenie może okazać się konieczne, ze względu na duży dyskomfort odczuwalny na całej podeszwie stopy oraz pięcie. Najintensywniejszego bólu doświadcza się rano, tuż po wstaniu z łóżka lub gdy wznowimy marsz po długim zastoju.

ROZCIĘGNO PODESZWOWE — SKUTECZNE LECZENIE

Czasami towarzyszy temu również sztywność w stopie uniemożliwiająca chodzenie. W takich momentach rodzi się najwięcej pytań, m.in. o to, jak leczyć rozcięgno podeszwowe. Najlepszym rozwiązaniem, gdy nie można od razu udać się do profesjonalisty, będzie próba uśmierzenia bólu, każdorazowo rozgrzewając się przed wysiłkiem. Oczywiście to tymczasowa metoda i gdy nadarzy się tylko możliwość wizyty u specjalisty, należy się na nią udać. Wówczas fachowiec przeprowadzi badanie oraz wyjaśni, czym jest rozcięgno podeszwowe i jak je leczyć. Dopiero po konsultacji można będzie rozpocząć kurację. Nikt już nie powinien mieć wątpliwości, jak leczyć rozcięgno podeszwowe. Wizyta u specjalisty jest wskazana.

WYSTĘPOWANIE:

Zapalenie rozcięgna podeszwowego spowodowane jest takimi stanami jak stres, uraz, nadwaga i otyłość.

PROFILAKTYKA:

Specjalista powinien przeprowadzić odpowiednie badanie, by móc zdiagnozować przyczynę dyskomfortu Pacjenta. Dopiero gdy zostanie potwierdzone rozcięgno podeszwowe, należy podjąć leczenie. W wielu przypadkach zapalenie powodowane jest przez drażnienie ostrogą. Leczenie zapalenia opiera się na stosowaniu leków przeciwzapalnych i przeciwbólowych. Niektórzy zastanawiają się jak inaczej leczyć rozcięgno podeszwowe Istnieje wiele metod, do których zalicza się m.in. miejscowa infiltracja steroidami. Stosuje się również lasery i fale uderzeniowe, ale dopiero gdy pozostałe sposoby okażą się nieskuteczne. Dzięki temu z pewnością uda się zapobiec schorzeniu, jakim jest rozcięgno podeszwowe. Nikt już nie powinien mieć wątpliwości, jak leczyć taką przypadłość. Warto postawić na fachową pomoc i szybko pozbyć się dolegliwości bólowych.

ZALECENIA PODOLOGA:

By wspomóc leczenie, należy nosić wygodne buty z 2-3 centymetrowym podwyższeniem pod piętą. Dodatkowo zaleca się również zastosowanie miękkich wkładek na pięcie na bazie żelu lub silikonu oraz rehabilitację, która obejmuje odcinki zarówno rozcięgna podeszwowego, jak i ścięgna Achillesa.

PIELĘGNACJA DOMOWA:

U osób z nadwagą konieczne jest zrzucanie kilku kilogramów, a u osób uprawiających sport zaleca się wykonywanie rozgrzewki i rozciągania podczas każdego treningu. Dzięki temu rozcięgno podeszwowe nie będzie już utrudniać codziennego życia. Nikt nie powinien mieć także wątpliwości jak je leczyć.