choroba paznokci onycholiza - wizualizacja oddzielenia paznokcia od łożyska

Onycholiza

Oddzielenie paznokcia od łożyska – onycholiza

Odklejanie się paznokcia od macierzy to jedna z częściej występujących zmian. Niektóre choroby paznokci, w tym onycholiza, przebiegają powolnie i bezboleśnie. Może pojawić się ona zarówno na paznokciach u dłoni, jak i stóp niezależnie od wieku czy płci. Objawem, który powinien zaniepokoić każdego, są przebarwienia na płytce paznokciowej, z różowego koloru (zawdzięczanego przyleganiu do łożyska) zmienia na białą. Oddzielenie paznokcia od łożyska zaczyna się od górnej lub bocznej powierzchni paznokcia i rozwija w kierunku macierzy. Wówczas między łożyskiem a płytką pojawiają się puste przestrzenie, gdzie zbierają się przede wszystkim zanieczyszczenia. Gdy zauważy się u siebie odklejenie paznokcia od macierzy, należy bezzwłocznie udać się do specjalisty.

Choroba paznokci – onycholiza – jak wygląda jej leczenie?

Co trzeba zrobić gdy zauważy się tego typu zmiany? Jeżeli wystąpi choroba paznokci, jaką jest onycholiza, leczenie należy podjąć natychmiast. Jednak na czym polega taka terapia? Przede wszystkim na wyeliminowaniu przyczyny – niekiedy to współistniejące choroby, bezpośrednio przyczyniające się do oddzielenia paznokcia od łożyska, zaburzenia hormonalne czy urazy mechaniczne. Choroba paznokci – onycholiza ustępuje dopiero po wdrożeniu odpowiedniego leczenia i całkowitym odrośnięciu paznokcia. W przypadku rąk trwa to od 4 do 6 miesięcy, natomiast rekonwalescencja jeśli chodzi o płytkę paznokcia u stóp, jest znacznie dłuższa. Odklejanie się paznokcia od macierzy jest widoczne na pierwszy rzut oka, dlatego nie wolno lekceważyć takich zmian.

Leczenie onycholizy – krok po kroku

• obcięcie paznokcia zmienionego chorobowo
  • oczyszczenie
  • aplikacja preparatu do regeneracji łożyska.